Renault 5 E-Tech Electric nas vrača v čase originalnega Renaulta 5 iz leta 1972, vendar z modernim pridihom. Tako kot original, ki je zaživel med naftno krizo, tudi električni naslednik odgovarja na sodobne izzive, kot so okoljska kriza, spreminjanje osebne mobilnosti in globoke družbene spremembe. Novi Renault 5 morda ni avtomobilska revolucija, vendar bi lahko postal ključni igralec v Renaultovem boju s konkurenco.
Tehnološke inovacije: V2L in V2G
Renault 5 E-Tech Electric je prvi Renaultov model, ki omogoča napajanje električnih naprav (V2L – Vehicle to Load) in oddajanje električne energije v omrežje (V2G – Vehicle to Grid). Električni sistem podpira polnjenje z izmeničnim tokom do 11 kW in enosmernim tokom do 100 kW, odvisno od motorja. Ta funkcionalnost povečuje uporabnost avtomobila in ga približa sodobnim potrebam uporabnikov.
Dizajn: Mešanica nostalgije in sodobnosti
Oblikovalci so črpali navdih iz originalnega Renaulta 5, kar je vidno v retro estetskih elementih. Avto vzbuja nostalgijo, hkrati pa ohranja sodoben videz. Pri vožnji po mestih in vaseh Provanse je nova petka pritegnila poglede in pohvale. Slovencem je nostalgija še posebej blizu zaradi zgodovinske povezave z novomeško petko.
V notranjosti so očarljivi detajli, kot je tekstilna obloga armaturne plošče iz džinsa s poudarjenimi šivi in sprednja sedeža, ki spominjata na Renault 5 GT Turbo. Kombinacija teh elementov z modernimi zasloni ustvarja harmoničen in barvit ambient. Najbolje opremljene različice imajo tudi ambientalno osvetlitev.
Prostorski kompromisi
Čeprav vozniška ergonomija izstopa, se notranji prostori ne morejo izogniti kompromisom. Vidljivost nazaj in vstran omejuje specifična oblika zadka, prostor za kolena na zadnji klopi pa je skromen. Dolžina avtomobila znaša 392 cm, prtljažnik pa ponuja 326 litrov prostornine, kar je manj v primerjavi s konkurenti. Prisekan zadek in kompaktne dimenzije vplivajo na te lastnosti.
Nova platforma za manjše električne avtomobile
Renault 5 je prvi model, izdelan na novi platformi Ampere Small za manjše električne avtomobile. Akumulatorski sklop je integriran v dno karoserije, kar omogoča nižjo težo in boljšo vozno dinamiko. Zadnja kolesa podpirajo večvodilne obesitve, ki so si jih izposodili pri modelu Dacia Duster, kar zmanjšuje stroške razvoja in izboljšuje vozne lastnosti.
Pogonski sklop in motorji
Renault 5 E-Tech Electric ima električni motor s pogonom na sprednja kolesa. Motor je na voljo v treh zmogljivostnih različicah: 70 kW, 90 kW in 110 kW, z ustreznimi navori 215, 225 in 245 Nm. Kupci lahko izbirajo med dvema akumulatorskima sklopoma: s kapaciteto 40 kWh in 52 kWh. Litij-ionske baterije s tehnologijo nikelj-mangan-kobalt zagotavljajo visoko energijsko gostoto in manjšo težo. Nobena različica ne presega mase 1500 kg.
Dinamična vožnja in poraba energije
Prve testne vožnje na mestnih ulicah, podeželskih cestah in avtocestah so razkrile, da je Renault 5 dinamičen, odziven in presenetljivo športen. Večvodilna zadnja obesitev in neposreden volanski mehanizem omogočata hitro in zanesljivo manevriranje. Najzmogljivejša različica z motorjem 110 kW je izkazala povprečno porabo energije 14,2 kWh/100 km, kar obljublja doseg okoli 400 km. Različica z manj zmogljivim akumulatorskim sklopom ponuja doseg okoli 300 km, kar zadostuje za mestno vožnjo.
Cenovna strategija in dostopnost
Pri Renaultu obljubljajo konkurenčne cene. Najosnovnejša različica s 70 kW motorjem in 40 kWh baterijo bo stala okoli 25.000 evrov, ob upoštevanju najvišje subvencije pa bo cena konkurenčna bencinskim avtomobilom. Najdražje opremljene različice z najzmogljivejšim motorjem in baterijo bodo stale približno 33.000 evrov. Pričakujemo, da bodo prve različice na voljo februarja, cenovno ugodnejše pa pred poletjem.
Zaključek: Renault 5 kot simbol nove dobe
Renault 5 E-Tech Electric je svež in nostalgičen veter v segmentu majhnih električnih avtomobilov. Z navdihujočo obliko, odličnimi voznimi lastnostmi in dostopno ceno obljublja, da bo pritegnil pozornost širokega kroga kupcev. Ali bo izpolnil visoka pričakovanja in postal priljubljen na slovenskih cestah, pa bo jasno že to pomlad.